Wednesday, December 10, 2008

Miss Misery si Diana Jones

Nukilan Tuan Zainuddin Zaidan suatu masa dulu...

Miss Misery si Diana Jones

Detik mula kumenikam matamuia semalam
dan kilaunya hatimu membenderangisemangat jaya ini
kala kita sedang berurusan untuk jadi pemerintah
dan bila tiba
kau sapa hati ini
harus aku lentuk ngalah
dibuai kesrikandianmu
menggengam kalbuku
jadi goncang dunia
pacar-pacaran bunga
memancar-mancar sukma
penuh harapan penuh ingin dada
mencurah-curah air mawar manja
membasahai badiku lemah jiwasi gadis misteri
si gadis miseri
lalu biar aku teruskan
mengejar pelangi senja
tiada tujuh warna
semuanya biru belaka
ingin kupetik pelangi
buat kuntuman hati
di dalam ragamu sayang
kerna aku benar-benar ingin
bertakhta di hatimu
walau hiba tak sempat
dan takdir menggugat
akhirnya dapat jua aku luahkan
sebutir perasaan yang pernah terpendam
kini aku riang
mengkhabarkan kepadamu gegar jiwa yang pernah aku rasakan
lima tahun dahulusatu harapan berangsang
agar ini persahabatanakan harus berkekalan
sehingga takdir menentukan

No comments: